4 Şubat 2008 Pazartesi

İlklerin Derbisi...

Benim için bir çok ilki yaşadığım bir derbi oldu dün akşam oynanan müsabaka. Ben 0-0 sonuçlanan bir Fenerbahçe-Galatasaray derbisi hatırlamıyorum, hafızamı zorladım ama bir bilgiye ulaşamadım, bu skor sanıyorum en azından son yıllarda ilk kez karşımıza çıkıyor, bu anlamda bu skor benim için bir ilk. Fenerbahçe'yi üstelik Kadıköyde Galatasaray karşısında hiç bu denli etkisiz görmedim, bu anlamda da dün benim için bir ilk yaşandı. Fenerbahçe'ye transfer olduğu günden bu yana ben böyle bir Aurelio görmedim, Mehmet Aurelio'nun bir vasatı vardı ve bunun altına hiç düşmemişti, Valencia'ya transfer dedikoduları çıktıktan sonra bir düşüş yaşamıştı Aurelio, ancak hiç bu düzeye inmemişti, bu durum da sanıyorum bütün Fenerbahçeliler için bir ilkti.

Galatasaray tamamen yerli oyunculardan kurulu bir kadro ile sahaya çıktı, iki taraftan birinin bu pozisyonda olduğu bir derbi daha önce izledim mi diye hafızamı yokladım ve hatırlamadığımı gördüm, tabi buda bir ilk. Bu durum ve karşılaşma için medyada bu gün yer alan "Türkiye-Brezilya karması" türü yaklaşımlar, Galatasaray Camiasının yabancı transferindeki başarısızlığını görmemize engel değil, siz Song dışında yaptığınız yabancı transferlerinin neredeyse hiç birinden beklenen verimi alamıyorsanız dönüp kendinize bakacaksınız.

Galatasaray orta alanında Mehmet Topal, Barış ve savunmadan gelen Emre'nin Alex'i kapatmakta gösterdikleri başarı gerçekten olağanüstü düzeydeydi, buna ilaveten maçı izleyenler arasında Brezilya milli takım hocası Dunga'nın da olmasının Alex'in performansını olumsuz etkilediğini düşünüyorum. Belli bir konsantrasyon zaafı ile maça çıkan Fenerbahçe'de bir de Semih sakatlanıp oyunu terketmek zorunda kalınca ibre tamamen Galatasaray tarafına döndü, Galatasaray iki net pozisyon da yakaldı ancak bunları değerlendiremedi.

Netice itibariyle ben, iyi mücadele eden Galatasaray'ın, etkisiz Fenerbahçe karşısında daha avantajlı bir skor alamamasını ciddi bir kayıp olarak görüyorum, iki ayaklı bir mücadelenin birinci ayağı neticelendi, Galatasaraylı dostlar mutlu, Fenerbahçeliler biraz mahzun, rövanşın nasıl neticeleneceği şimdiden konuşulsa da benim için kesin olan şey, Galatasaray'ın bu maçı çok anıp çok arayacağıdır...

Hiç yorum yok: